Új csomópontok és lehajtók, bővülő pihenő
A szóban forgó szakaszból jelenleg 13,4 kilométernyi hossz kétszer egy sávos. A fejlesztés során kétszer két sávossá bővül az autóút, középen elválasztó sávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével. A pálya burkolt leállósávot is kap. A meglévő műtárgyakat felújítják, az új pályához új műtárgyak épülnek, egy vasút feletti hidat átépítenek. Ahogy az alábbi ábrából is kiderül, a beruházásban a már jelenleg is négysávos szakaszok felújítása is megvalósul (a képen pirossal jelölve).
Két új különszintű csomópontot is kialakítanak Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál fél-csomópont létesül Budapest irányába új fel- és lehajtó ágak kiépítésével. Dunakeszi mellett az M2 autóúton jelenleg is meglévő komplex pihenő az új Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé épül át.
Mindezekhez kapcsolódik egy általunk októberben bemutatott fejlesztés, ennek során új nyomvonalon megépül az M2-es autópálya dunakeszi északi csomópontját és a 2-es számú fő út Göd és Dunakeszi közötti részét összekötő út. Az összekötő megépítéséhez egy tavalyi kormányhatározat 2016-ban 40 millió, 2017-ben 2,9 milliárd, 2018-ban 833 millió forintot különít el.
Több település forgalmára is jótékony hatással lesz
A kivitelezés az előkészítő munkálatokkal várhatóan áprilisban megkezdődik. A fejlesztés 2019-ben fejeződik be, ezt követően Budapest és Vác között végig 110 km/órás sebességgel lehet majd haladni. Tovább csökken az átmenő forgalom miatti teher a 2-es főút mentén található településeken: Dunakeszi, Göd, Sződliget és Vác útjain javul a forgalombiztonság, ritkulnak a balesetek.
http://magyarepitok.hu/utepites/2017/02/tavasszal-kezdodik-az-m2-es-negysavositasa