Az első ütemet támogatja az unió
A MÁV-Start Zrt. a Stadler Bussnang AG-vel 2017 áprilisában megkötött keretmegállapodása alapján eddig két ütemben összesen 19 (11+8) nagy kapacitású, villamos motorvonat szállítására, üzembe helyezésére és a kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére szerződött le - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
A kormány a Budapest elővárosi vasúti közlekedésfejlesztést szolgáló beszerzéseket uniós társfinanszírozással, az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (Ikop) forráskeretéből csaknem 100 milliárd forinttal támogatja.
A mostani európai bizottsági döntés az első 11 jármű megvásárlását célzó, összesen mintegy 60 milliárd forint értékű nagyprojekt befogadását hagyja jóvá.
A FLIRT-ek után jönnek a KISS-ek
A tárca szerint a 2019 végétől forgalomba álló 600 ülőhelyes, emeletes KISS vonatok új korszakot nyitnak a hazai vasúti személyszállításban. A 160 kilométer/óra engedélyezett sebességű, 95 százalék feletti rendelkezésre állással üzemelő, megbízható járművek kényelmükkel megfelelnek a mai követelményeknek, kiszolgálják a dinamikusan növekvő utasforgalomból eredő igényeket. Az új vonatok üzemeltetési szempontból kivételes rugalmasságot biztosítanak a vasúttársaság számára, mert a MÁV-Start kötelékében működő 123, szintén Stadler-gyártmányú FLIRT motorvonattal akár szinkronüzemben is összekapcsolhatók - közölte az ITM.
A korszerű járművek a 70-es Budapest-Vác-Szob és a 100-as Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vonalakon állnak forgalomba 2021 elejéig. A beszerzésekkel ezeken a viszonylatokon már teljes mértékben modern motorvonatok szolgálják majd ki az utasokat. A nagy befogadóképességű szerelvények hétvégén és az idegenforgalmi főszezonban vidéki nagyvárosok és a Balaton felé közlekedve a távolsági forgalomban is megjelennek - tájékoztatott az ITM.
Forrás:
https://infostart.hu/gazdasag/2019/01/16/brusszel-53-milliard-forintot-kuld-a-magyarok-utaztatasara