Kitekintés a nagyvilágba!
A képen P+R parkoló egy holland vasútállomás mellett, 375 autónak, 600+ kerékpárnak.
Sok helyen már nem írnak elő kötelező parkolóhelyeket az új épületeknél, régi parkolóházakat átalakítanak, sok újat meg eleve rugalmasra, több funkciósra terveznek.
Sok városban már most is a túl sok parkolóhely okoz gondot, a jövőben pedig ez egyre inkább így lesz.
Az Egyesült Államokban már most sem használják ki eléggé a parkolóházakat, és még kevésbé fogják a közösségi autózás, illetve az önvezető autók terjedésével, és a tömegközlekedés intenzív fejlesztésével. Seattle minden egyes lakosára már most is öt parkolóhely jut, sok kisvárosban pedig még extrémebb ez a mutató. A városi telkek drágák, egyre drágábbak, az építészek és a döntéshozók pedig gyorsan felismerték, hogy kár felesleges parkolóhelyekre pazarolni az értékes területeket.
Boston belvárosában egy parkoló helyén harmincemeletes, megfizethető lakásokkal teli ház épül; Kansasben tavaly lakóházzá alakítottak egy parkolóházat, méghozzá vagány, loftszerű stílusban; Cincinnati belvárosához közel Hotel lett egy parkolóházból. És ez még mindig csak az USA, miközben hasonló tendenciát figyelhetünk meg Európában is.
„Várhatóan tele leszünk önvezető autókkal tíz-harminc év múlva, márpedig a legtöbb nagyberuházást harmincéves ciklusra tervezik – mondja Kristen Hall, a Perkins+Will stúdió senior várostervezője. – Máris eljutottunk arra a pontra, ahol számos fejlesztő lemond a parkolóház-építésről, egyszerűen mert erősen kétséges, hogy termelne-e bevételt harminc éven át.”
Forrás:
roadster.hu