Ismert, hogy a Budapest-Vác-Szob viszonylat elővárosi szakaszán sok késés és esetleges kimaradás nehezíti az utazóközönség pontos célbaérését.
MÁV adatok szerint 2017 utolsó negyedévet összehasonlítva 2018 hasonló időszakával, 2 százalékos az utasfő-emelkedés, a teljes utasszám pedig közel 12,6 millió volt ezen a szakaszon, mely egyúttal az ország legnagyobb forgalmú agglomerációs vonala (kis különbséggel második helyen a Budapest-Cegléd-Szolnok (100a) vonal áll) - közölte a MÁV sajtóosztálya, amely szerint épp ezért ezen két elővárosi vonalon (70 és 100a) KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba a vasúttársaság 2019 végétől.
Forgalmi okok miatt késnek
Mint írták, a fővárost Váccal összekötő vonalakon a hosszabb menetidők főbb okai az ideiglenes sebességkorlátozások, a csatlakozásra várás és más pontatlan vonat miatti vonatforgalom-szabályozás. Valamennyi budapesti elővárosi vonal figyelembevételével a vonatok átlagosan 87 százaléka pontosan közlekedett, a hosszabb menetidő fajlagosan 2,6 perc volt az állami cég adatai szerint.
Forrás pénzcentrum