A MÁV-Start idén év végétől 11 nagy kapacitású, hatszáz (ülő) utas befogadására alkalmas korszerű motorvonatot helyez forgalomba a leginkább igénybe vett váci és ceglédi vasútvonalon, 2021-től pedig további nyolc emeletes jármű jelenik meg Budapest elővárosi hálózatán, és szükség szerint más vasútvonalakon is.
A 2017-ben aláírt szerződés értelmében az első kettő hatrészes motorvonat teljes egészében Minszkben készül, a harmadik járműtől pedig a betétkocsik – szerelvényenként négy – Dunakeszin, továbbá a végösszeszerelés is Magyarországon történik.
Az első készre szerelt járművel júliusban megkezdődhetnek a futópróbák, illetve a típusvizsgálatok Magyarországon, Csehországban és Németországban. Az első 11 jármű egyébként 60,5 milliárd forintba kerül, ezt európai uniós támogatásból vásárolja meg a Start, az összeg magában foglalja a karbantartásban részt vevő munkatársak és a mozdonyvezetők képzésének a költségét is. A szerződés szerint a vonatoknak legkésőbb 2020. január 31-ig forgalomba kell állniuk.
Az első széria járművei Vác, illetve Cegléd felé – a vácin 11, a ceglédin hét motorvonat – közlekednek, ha megérkezik a további nyolc emeletes KISS vonat, azokat a Budapest–Nagykáta–Szolnok vonalra irányítja a MÁV-Start.
Többet itt olvashatsz erről:
https://www.magyarhirlap.hu/gazdasag/20190528-a-vasutnal-mukodnek-a-magyar-feherorosz-kapcsolatok