Az Állami Számvevőszék befejezte Dunakeszi Város Önkormányzata belső kontrollrendszere kialakításának és működtetésének utóellenőrzését.
Az ÁSZ 2016-ban a 16233 számú jelentésében értékelte Dunakeszi Város Önkormányzata belső kontrollrendszere kialakítását és működtetését, valamint az egyes befektetési döntéseinek, a döntések végrehajtásának és elszámolásának szabályszerűségét. Az utóellenőrzés célja annak értékelése volt, hogy a számvevőszéki jelentésben foglalt intézkedést igénylő megállapításokkal összhangban készített intézkedési tervben meghatározott feladatokat az ellenőrzött szervezet végrehajtotta-e.
A polgármester a 2010. évi önkormányzati választások óta tölti be tisztségét, a 15 tagú képviselő-testület munkáját egy állandó bizottság támogatja. A jegyző 2011. október 1-jétől tölti be tisztségét. A Hivatal hat szervezeti egységre tagolódott, önálló, saját gazdasági szervezettel rendelkezett.
Az ÁSZ az önkormányzat utóellenőrzéséről szóló, 19050 számú jelentésében javaslatot nem fogalmazott meg, azonban figyelemfelhívó levéllel fordult az ellenőrzött szervezet vezetőjéhez annak érdekében, hogy intézkedjen az ellenőrzés során feltárt jogszabálysértő gyakorlat megszüntetése, a szabályszerű feladatellátás elősegítésének biztosítása érdekében.
Az ellenőrzött szervezet vezetője a figyelemfelhívó levélben foglaltakra vonatkozó, folyamatban lévő intézkedéséről az ÁSZ tv. 33. § (6) bekezdése szerinti határidőben értesítette az ÁSZ elnökét.
Az ÁSZ elnöke válaszlevélben tájékoztatta az ellenőrzött szervezet vezetőjét, hogy a figyelemfelhívó levélre adott válaszlevelében foglaltakat az ÁSZ feldolgozza, és ellenőrzéseinek kockázatalapú tervezése során felhasználja.
Forrás: asz.hu
Dr. Benedek Mária
felügyeleti vezető
Bus András Péter
számvevő