Kormányhatározat jelölte ki vevőnek az orosz Transzmasholdingot.
A határidő júniussal együtt elmúlt, de nem hallottunk semmit arról, hogy eladták volna a Dunakeszi Járműjavító többségi állami, plusz a MÁV kezében lévő részesedését, és az utóbbihoz tartozó ingatlanokat.
Egy május 28-i kormányhatározat meglehetősen szűk határidőt szabott a tranzakció lebonyolítására Bártfai-Mager Andreának a több mint százéves, 2014-ben államosított cég orosz kézbe adására, a megállapodásokat az előző hónap utolsó napjáig kellett volna megkötni. A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter kommunikációs csapatától hiába kérdeztünk az ügyletről, nem válaszoltak, és nem hivatalosan az is a fülünkbe jutott, hogy nem hanyagságból, hanem azért, mert „nincs mit közölniük”.
Ha jól dekódoljuk tehát, ez magyarán azt jelenti, hogy a határidőig nem adták el Dunakeszit. Egy biztos, nem a vevőkeresés miatt hiúsult meg az üzlet, a kormányhatározat ugyanis kijelölte azt a TMH Hungary Invest Zrt., vagyis az orosz Transzmasholding magyarországi cégének személyében.
Szakmai körökben nem mindenkit lepett meg, hogy a régóta napirenden lévő privatizáció – a kormányhatározat ellenére – most sem valósult meg, sokan ugyanis összekötik egy másik, ugyancsak már többször, hivatalosan beharangozott üzlettel, azzal nevezetesen, hogy Magyarország (az újabb tervek szerint a Transzmasholdinggal együtt) nagyobb tétel vasúti kocsit szállítana Egyiptomnak, és ezek részben Dunakeszin készülnének. Csakhogy ez a tranzakció jelenleg még szintén nem tart a megvalósulásnál.
A járműjavító el nem adása egy bizonyos szempontból mindenképp jó hírnek tekinthető, amíg ugyanis ez nem történik meg, a cég addig részt vehet a Stadler Kiss emeletes motorvonatainak gyártásában. Dunakeszin szerelik össze a hatrészes járművek középső négy vagonját, és itt folyik a járművek üzembehelyezése is. Ha azonban az oroszoké lesz a gyár, a svájciak felbontják ezt a szerződést.
Forrás: IHO