A név eredete:
Az eredeti „DOSTO” név a német Doppelstock, azaz duplatörzsű, emeletes szóból származik. 2010 szeptembere óta a Stadler a vonatot „KISS”-nek nevezi, ami a Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug rövidítése, ami „komfortos, innovatív, vágtázni képes elővárosi vonat”-ot jelent.
A vágtázó képesség azt jelenti, hogy a vonat képes rövid ideig, néhány percig akár 6000 kW fölötti teljesítményt is leadni, amivel megelőzhet más vonatokat rövid kiépítésű expressz-vágányokon.
Története Svájcban és Magyarországon:
A Stadler KISS a Stadler Rail által gyártott, 2010-ig DOSTO-nak nevezett, elővárosi három-, négy- vagy hatrészes emeletes villamos motorvonat, amely kezdetben Svájc részére készült. Az SSB-től 2008-ban kapta az első megrendelést a Stadler Rail.
Az első vonatok 2010-ben érkeztek és 2011-ben álltak forgalomba.
A Stadler a kétszintes villamos motorvonatokat 2011-ig szállította le az SBB részére. Az motorvonatokat a svájci vasúttársaság Zürich vonzáskörzetében üzemelteti. 2012-től a Stadler további motorvonatokat szállított a zürichi S-Bahn, majd később más vasúttársaságok számára. 2016-ig 242 KISS motorvonatot adtak el összesen 1145 kocsival kilenc különböző ország üzemeltetőinek.
A Stadler KISS maximális sebessége eléri a 160 km/h-t.
A MÁV-Start 2017-ben kötött keretszerződést a Stadlerral maximum 40 darab 6 részes motorvonat beszerzésére, melyből első részletként 11 darabot hívnak le. A motorvonatok kocsiteste és forgóváza Szolnokon, a nem hajtott középső 4 kocsirész illetve a vonatok végszerelése a Dunakeszi Járműjavítóban készül, így a hazai gyártás aránya 50%-nál nagyobb lesz. A Start 2018-ban további 8 darab motorvonatot hívott le, 2019-ben pedig elkezdték a maradék 21 motorvonat lehívásának előkészületeit. A vonatok 2020-tól állnak forgalomba.
2019. július 16.-án nyilvánosan is bemutatták az első ilyen, 815 001-es számozású szerelvényt.