A MÁV-Start kétszintes szerelvényeinek első példányát a velimi próbapályán hajtják meg.
Alig készült el a MÁV-Start első két Stadler KISS motorvonatának összeszerelésével a Dunakeszi Járműjavító és a gyártó Stadler Rail, a szerelvények július 20-án már át is lépték a határt, hogy az egyik példánnyal a csehországi Velimnél található próbapályán, a másikkal pedig Németországban teljesítsék a forgalomba állításhoz szükséges különféle futópróbákat.
A hatrészes, 815-ös sorozatú emeletes motorvonatok első egysége, a 815 001-es a napokban kezdte meg a velimi teszteket, mely során többek között a jármű teljesítményszabályozását ellenőrzik.
Az elővárosi kialakítású motorvonatok hajtott kocsijait a gyártó fehéroroszországi, fanipoli üzemegysége építi meg, a betétkocsik legyártása és a készre szerelés már Magyarországon, a Dunakeszi Járműjavítóban zajlik. Az első szerelvényeket az ország legforgalmasabb elővárosi viszonylatain, vagyis a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Monor–Cegléd–Szolnok járatokon állítja majd forgalomba a MÁV-Start a típusengedély megszerzését követően, várhatóan 2020. február elején.
Forrás: iho.hu