A 40 KISS motorvonatról szóló keret-megállapodás alapján 2017 augusztusában tizenegy, 2018 decemberében nyolc emeletes szerelvény szállításáról írt alá szerződést a MÁV-START Zrt., kedden pedig eredményesen zárult a további 21 motorvonat beszerzéséről szóló írásbeli konzultációs folyamat.
A szerződést a gyártóval, a Stadler Bussnang AG-val várhatóan szeptember első felében írják alá, maga a gyártási folyamat a forrás biztosítása után indulhat el, már amennyiben nem kerül orosz vállalathoz a Dunakeszi Járműjavító, ahol a Stadler elkészíteni a szerelvényeket. Májusban ugyanis született egy kormányhatározat, amely versenyeztetés nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki, hogy vegye meg a DJJ-t. Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország ügyvezető igazgatója augusztus 21-én erről azt nyilatkozta a hvg.hu-nak, hogy felbontják a szerződést, amennyiben a vállalat valamelyik közvetlen versenytársuk tulajdonába kerül. A Stadler érthetően nem szeretné, ha a rivális vasúti járműgyártó, Transmashholding rálátna a gyártási folyamatokra. Amennyiben megtörténik a szerződésbontás, vélhetően a minszki telephelyen készülnek majd el a vonatok.
Forrás: hvg