Az eredeti terv szerint az orosz Transmashholding megvenné a Dunakeszi Járműjavítót, és a magyar céggel közösen gyártana 1300 vasúti kocsit az afrikai országnak. Eddig azonban csak két vasúti kocsi készült el, Oroszországban, amelyeket a magyar vasúti pályákon tesztelnek. Dunakeszi megvételéről semmi hír, pedig a második erre adott határidő is rövidesen lejár, viszont időközben bejelentkezett a cégért egy másik gyártó is.
Közleményt adott ki az orosz Transmashholding november 22-én, amely lapunkhoz is eljutott. Ebben az áll, hogy elkészült az Egyiptomnak gyártandó összesen 1300 vasúti kocsi két prototípusa a Transmashholding tveri gyárában. A projektet a magyar Eximbank finanszírozza, és a szerződés szerint a gyártás 50%-a Magyarországon kell, hogy történjen.
Az oroszok azért Magyarországon tesztelik a kocsikat, mert a mi vasutunk nyomtávja megegyezik az egyiptomi vasútéval (1435 mm), míg az orosz vasúton nagyobb a sínek közti távolság (1520 mm).
A magyar kormány még egy májusi határozattal versenyeztetés nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki arra, hogy megvegye a MÁV és a magyar állam közös tulajdonában álló Dunakeszi Járműjavítót. A Transmashholding az a cég, amelynek leányvállalata gyártotta és újította fel a 3-as metró szerelvényeit.
Az oroszok azonban a határidő június végi lejártáig nem vették meg Dunakeszit, a kormány azt a hónap elején november 29-ig hosszabbította - igaz, az is nemsokára elmúlik, és az üzlet még mindig nem jött létre.
Forrás: hvg