A vidéki kisvárosokban még nem jelentkezik problémaként, de előbb utóbb a kérdést jogilag is meg kell oldani.
A belügyi tárca javasolja, hogy a közlekedési szabályokon kell változtatni ahhoz, hogy a kétkerekű e-járművek valóban segédmotoros kerékpárnak számítsanak.
A szakértők úgy tudják, hogy az erre vonatkozó KRESZ-módosítás szövege már elkészült, de elfogadása még nem történt meg.
Jogászok szerint az elektromos eszközöknek a segédmotorok alá besorolásához jogszabály módosításához van szükség.
Előbb-utóbb a jogszabályok szintjén is kezdeni kellene valamit az elektromos rollerekkel, melyekből egyre több fut a hazai utakon, azaz egyelőre inkább a járdán.
Ebben a jelenlegi tisztázatlan jogi helyzetben a szakértők szerint nem kizárt, hogy ilyen esetekben a rollereseknek adnának igazat a bíróságok, hiszen a már említett helyzet miatt a jogalkalmazó szervek, hatóságok, bíróságok nem látják jogszabályokkal alátámasztottnak, hogy az elektromos rollerek segédmotoros kategóriába esnek!
(kc)