- május 23. nyílt meg a Dunakeszi Főműhely, amely kizárólag személy- kalauz-, postakocsi javítással foglalkozott.
1949.-1968. időszak alatt volt nemzeti vállalat, üzemi vállalt, ebben az időszakban kapta a MÁV Járműjavító nevet is.
1982-ben megszűnik az új kocsik gyártása, utána 15 éven keresztül a fővizsgáztatás és nagyelemes főjavítás volt a gazdasági feladata.
- december 30. egyszemélyes MÁV tulajdonú Kft.vé alakult 772 MFt-os tőrzstőkével.
1994.-ben az Industria’94 nagydíját nyerte el a DVJ’93-as termékével.
- a MÁV Rt. üzletrészévé alakították és megkezdődött az értékesítése.
A MÁV munkavállalók részére 10%-ot értékesítettek
- 39%-ot értékesítettek az ABB Transportation GmbH részére.
- még 25,9 %-ot értékesítettek még az ABB részére, ekkor váltott nevet is az üzem, Adtranz MÁV Dunakeszi Kft. lett.
- új neve Daimler Crysler Rail System MÁV Hungary Kft. lett
- május 1.-én az Adtranz-ot felvásárolta a kanadai Bombardier Inc. így
- február 7.-én újabb neve Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. lett.
- november 6. Dunakeszi Járműjavító Kft. néven a magyar állam tulajdonába került az üzem.
- megrendeléseit pályázatok útján kapta, fő feladatként a fővizsgáztatás, javítás, korszerűsítés volt.
Néhány adat a 2018. gazdálkodásról kerekítve (adatok eFT-ban):
Árbevétel 8 317 000
Nyereség 19 401
Bérköltség: 2 187 000
Fizikai dolgozói létszám: 328 fő
Szellemi állományú dolgozói létszám: 142 fő
2019.november 30.-ra új tulajdonosváltásról döntött a magyar Kormány.
Az MNV közleménye most azt írta, hogy a magyar állam és a MÁV Zrt. a TMH Hungary Invest Zrt. részére kívánja értékesíteni a Dunakeszi Járműjavító Kft. tulajdonában lévő társasági részesedéseit, valamint a társaság elhelyezését biztosító ingatlanokat. A közlemény szerint az ügylet a "fejlesztéspolitikai célok elérését" szolgálja.
Hogy a történet hogyan folytatódik azt a következő időszak fogja megírni.
(kc)
Forrás:
http://www.mnvzrt.hu//data/cms1577442/Dunakeszi_Jarmujavito_Kft._2018._evi_eves_beszamolo.pdf