A szerződés aláírását megelőzően Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára ismertette, hogy a megállapodás 2021-re csaknem 56 milliárd forintot, 2022-re pedig több mint 50 milliárd forintot biztosít a beszerzésre. A MÁV-Start 2017 áprilisában kötött nyolc évre szóló keretmegállapodást a Stadlerrel negyven hatszáz ülőhelyes elővárosi villamos motorvonat beszerzéséről. Ebből tizenkilenc motorvonatot két eseti szerződésben 100 milliárd forintért már megrendeltek, felhasználva az EU-s társfinanszírozású Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásait.

– A maradék huszonegy szerelvény megvásárlását a kormány azért segíti, mert az uniós keret kimerült, de a támogatási szerződés teljes összege beforgatható a következő ciklus forrásainak terhére – tette hozzá az államtitkár. Az új vonatok Budapest–Újszász–Szolnok, –Székesfehérvár, valamint Győr–Hegyeshalom között közlekedhetnek, így 2022 végétől a főváros körüli vonalakon a még nem villamosított lajosmizsei vonal kivételével mindenütt korszerű Flirt és Kiss motorvonatok szállítják az utasokat.

Forrás: MTI/iho

Teljes cikk itt olvasható:

http://iho.hu/hir/lehivjuk-a-maradek-huszonegy-kisst-is-191227