„Bár üdvözlendőnek tartják, hogy az új NAT bevezetőjében korszerű pedagógiai szemléletet, a differenciálást, aktív tanulást, a képességfejlesztést vár el, de szerintük
ENNEK A KORSZERŰ PEDAGÓGIÁNAK AZ ÉRVÉNYESÜLÉSÉT AZONBAN ELLEHETETLENÍTI AZ ALAPTANTERVBEN ÉS A KERETTANTERVEKBEN ELŐÍRT HATALMAS TANANYAGMENNYISÉG (...) ÚGY LÁTJUK TEHÁT, HOGY A MAGYAR OKTATÁS EGÉSZÉNEK VÁRT MEGÚJULÁSÁT – NÉHÁNY RÉSZTERÜLET KIVÉTELÉVEL – A BEVEZETETT NEMZETI ALAPTANTERV ÉS A KERETTANTERVEK NEM SEGÍTIK, HANEM AKADÁLYOZZÁK.
Az aláírók szerint „minden változás lehetetlen az oktatásban addig, amíg a változtatások végrehajtói, a pedagógusok nem rendelkeznek az ehhez szükséges idővel, energiával, akaraterővel. A kollégák jó része fáradt, reményvesztett, napi szinten kudarcokkal küzd. Pedagógiai változásokról, szemléletváltozásról akkor érdemes egyáltalán beszélni, ha a pedagógusok ehhez megkapják az alapvető támogatást.”
Teljes cikket itt olvasható:
https://index.hu/belfold/2020/02/28/egyhazi_iskola_tanar_tiltakoznak_nat/