Irány a digitális távoktatás!
Könnyű dolgunk lesz, mert már kormányzati szinten majdnem 20 éve foglalkozunk az üggyel és az alapok rendelkezésre állnak!
Nézzük hogyan is folyik a távoktatás napjainkban!
Az adott óra lefolytatásához Tanár nénink beül a részére fenntartott iskolai, elszeparált távoktató helyiségbe, bekapcsolja laptopját csatlakozva a központi szerverhez, amely napra pontosan előhozza az aznapi tananyagot, ahhoz kapcsolódó pedagógiai segédlettel, kérdésekkel, megoldásokkal.
Elérkezett az idő, a program automatikusan megnyomja a „becsengető” gombot, mely a nebulók laptopján a régi hagyományos folyosói csengőhangot imitálva megszólal.
Persze már minden diák alig várja otthon, hogy elkezdődjön az oktatás!
Csengőhangra kinyitják laptopjukat, jelszóval bejelentkeznek és az oktatási szoftver máris regisztrálja a jelenlévőket.
Tanár nénink konferencia módra kapcsolva, azonnali kép és hangkapcsolat felállításával, áttekinthető módon látja a nebulókat a gépeik előtt.
Kezdődhet az oktatás!
(Megj: Nagy segítségére van Tanár néninknek a jól kidolgozott rendszer, mely figyeli a nebulók retináját és mimikáját, ebből is leszűrve reakcióikat, elemezve figyelmüket. A központi gép jelzi az oktatónak ha a figyelem és aktivitás a már nem megengedhető szintre csökken. Tanári döntés az, hogy ilyenkor automatikus jelzés történik a diák részére figyelme csökkenésére vagy a pedagógus személyesen szólítja meg a diákot!)
Elsőként értékelik az előző nap beküldött a házi feladatokat, melyet a központi szerver eltárolt és kiértékelt.
Ezt követően megkonzultálják a megoldásokat, hibákat a konferenciarendszeren keresztül, melyben minden diák aktivitására számít a rendszer és random módon vagy tanári akarattal szólítja meg a diákokat.
A tovább haladás is könnyen megy, hisz az oktatási szoftver előre programozott digitális tananyaga, jól felépítetten, figyelemfelkeltően animációkkal, képpel, hanggal segítve azt, leadja a tanulóknak az aznapit.
Következhetnek a kérdések!
Tapasztalati úton a legfontosabb válaszok rendszertanilag az oktató rendelkezésére állnak, azt lejátszva, ahhoz szóbeli kommentet fűzve tudja a kérdésre adott választ prezentálni.
Az óra legutolsó részében a Tanár nénink egy gombnyomással kiküldi a házi feladatot, megkéri a nebulókat annak kinyomtatására. A papír alapú megoldást követően, - csak hogy el ne felejtsünk írni - nebulóink azt beszkennelve rögzítik a kommunikációs csatornán és digitálisan beküldik a nap folyamán a suli szerverébe.
A szoftver a beküldés időpontjában azonnal kiértékeli és osztályozza azt és naplózza annak eredményét, átküldve az eredményt az oktató részére tájékoztatásul.
Az idő lejártával megszólal a "virtuális folyosócsengő", Tanár nénink elköszön a gyerekektől, kikapcsolás előtt a szoftver is megköszöni a munkát mindenkinek és elkezdődhet a szünet.
Itt tartunk most!
Tudjuk ez csak a gyerekcipő, de innen könnyen kifejleszthető a digitális távoktatás professzionális szintje is, melyre most járványos időszakban nagy szükség van.
Még szerencse, hogy előrelátó módon több éve ezzel foglalkozva eljutottunk idáig!
dg