Hosszú évek stagnálása után tavaly érezhetően javult a magyar utak állapota, legalábbis ez derül ki a Magyar Közút Zrt. hivatalos statisztikájából. 2019-ben 3 százalékkal bővült az autópálya-hálózat is.
A teljes magyarországi közúthálózat hossza mintegy 213 600 kilométer, amelynek nagy részét, több mint 181 ezer kilométert az önkormányzatok kezelésében lévő helyi közutak adják. Utóbbiak jelentős része, 117 800 kilométer kiépítetlen külterületi út.
Az országos közúthálózat hossza 32 200 kilométer, azonban mégis ezen bonyolódik a teljes forgalom 75 százaléka.
A magyarországi autópálya-hálózat hossza az év végére 1 232,6 kilométeresre bővült, amely 36,1 kilométeres növekedés 2018 végéhez képest. Tavaly adták át többek között az M15-ös autóút autópályává bővített szakaszát és az M70-est is. Az autóutak hossza 353 kilométer, az I. rendű főutaké 2 142, a II. rendűeké pedig 4 858,5. A csomóponti ágakkal együtt ez alkotja a főhálózatot, amely összesen 8 622 kilométer. Az úgynevezett mellékhálózat - összekötő utakkal, bekötőutakkal, pihenőutakkal - több mint 23 ezer kilométert tesz ki.
Az úthálózat állapotáról a Magyar Közút négy szempont szerint ad tájékoztatást:
- burkolat állapota
- nyomvályúk
- egyenetlenség
- teherbírás.
Ezen belül pedig 5 kategóriát különbözetnek meg: jó, megfelelő, tűrhető, nem megfelelő és rossz. (Az utak 1-2 százaléka kimarad a felmérésből)
Erről többet itt olvashatsz:
https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/magyar-kozut-ut-nyomvalyu-burkolat-autopalya-autout.709081.html