Autómentes lesz a Városliget. A lezárás konkrét időpontja még nem ismert, de itt vannak a tervek.
A Budapest Fejlesztési Központ az előkészítési, tervezési feladatokat a BKK-val együttműködésben végzi, a Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett.
A csütörtök esti Magyar Közlönyben megjelent a kormány határozata, amelyben a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa korábbi döntésére támaszkodva az áll:
- Lezárják a Városligetet átszelő Kós Károly sétányt az autóforgalom elől, és a ligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adják át.
- Lezárják az autóforgalom elől – csúcsidőn kívül – az Állatkerti körutat is (a korlátozás nem vonatkozik a trolibuszokra);
- Teljesen autómentes lesz a Hősök tere mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt.
- Megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve), a célforgalmi parkolási igényeket az új Dózsa György úti mélygarázs látja el.
- Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A parkoló tervezését most nyáron elkezdik.
- Új közúti és villamosfelüljárót terveznek a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Vitézy Dávid, a BFK igazgatójának közösségi bejegyzése szerint az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.