Az M0-ás körgyűrűtől Abonyig vezető 62 kilométeres autóútszakasz közel százmilliárd forintból valósult meg.
Az M4-es legújabb, Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszával teljessé vált a gyorsforgalmi út Pest megyei része. Az útszakasz 26 milliárd forintból épült meg. Az M4-es kiépítése gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a közlekedést az ország egyik legveszélyesebb útjának számító 4-es főúton.
Az autóút folytatása, a Szolnok elérését és elkerülését garantáló Abony–Törökszentmiklós szakasz 2022 tavaszáig épül meg. Folyik a Törökszentmiklós és Berettyóújfalu közötti 95 kilométeres útszakasz építésének előkészítése, az engedélyezési tervek várhatóan idén elkészülnek. A nyáron a Berettyóújfalu–Nagykereki, országhatár közötti közel harminc kilométeres szakasz átadás-átvétele is lezárulhat. Habár a Tápió vidékének egyes részei kimaradnak a jelenlegi fejlesztésekből, a környékbeliek remélik, hogy a gyorsforgalmi úthoz bekötő leágazások is megépülnek majd.
Magyarország gyorsforgalmi törzshálózata öt éven belül megközelítheti a végleges kiépítés szintjét. Az év végére a települések kétharmadán élő 8,4 millió ember, az ország lakosságának 86 százaléka juthat el legfeljebb fél óra alatt a gyorsforgalmi vagy kiemelt főúti hálózatig, 2025-re pedig az ország településeinek háromnegyedére igaz lesz, hogy harminc perces közelségben van egy négysávos úthoz.
Forrás: mti, iho.hu