A Budapest Nyugati pályaudvarról Versegyházon át Vácra tartó vonalat egy helyett két vágányra bővítik, hogy a mostani 10 ezerről akár 30 ezerre növekedhessen az utasok száma naponta.
A Budapest - Veresegyház - Vác (71-es számú) vasútvonal teljes körű felújítása az M3-as autópályát és az M2-es főutat fogja tehermentesíteni. Itt most 40-60 km/h-s sebességkorlátozás van és egy vágányon közlekednek a vonatok. Ezt két vágányra szeretnék bővíteni, hogy akár megháromszorozódhasson az utasok száma. Itt egyértelműen egy növekvő elővárosi zónáról van szó.
A fejlesztésnek köszönhetően a szerelvények sebessége 80-100 km/h-ra nőne, a megállókban akadálymentes peronok lennének, valamint P+R és B+R parkolókat is létesítenének. Vácról Veresegyházon át félóránként, Veresegyházról pedig 15 percenként indulhatnak vonatok Budapestre. Emellett 2 új megálló is létesülne, egy a Marcheggi hídnál, ahol átszállási lehetőség lenne a váci, veresegyházi, az esztergomi és a külső körvasút találkozásánál, a másik pedig Veresegyház közelében Medveotthon néven.
A járatok sűrítésének feltétele a Nyugati pályaudvar és az oda vezető vágányok kapacitásának bővítése is, több elővárosi vonathoz nagyobb fejpályaudvarok szükségesek vagy a zsákutca-szerű működés helyett az átmenő pályaudvari rendszerre való átállás - ezért is foglalkoznak a Duna alatti vasúti alagút vizsgálatával.
Teljes cikk itt olvasható