Elkészült Magyarország legproblémásabb vasútvonalainak teljes 2020-as listája.
A 2020-as végeredmény:
1. Budapest–Debrecen–Záhony 111,5 pont
2. Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely 107,5 pont
3. Budapest–Pécs 77,5 pont
4. Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza 59,5 pont
5. Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes 44,5 pont
6. Budapest–Vác Szob 43 pont
7. Budapest–Lajosmizse 30 pont
8. Budapest–Győr–Rajka 25 pont
9. Székesfehérvár–Szombathely 24,5 pont
10. Budapest–Esztergom 19,5 pont
A MÁV általában azzal a magyarázattal áll elő, amikor a késésekről van szó: a vonalak jelentős részén minimálisak a késések. Ez abból a szempontból igaz, hogy a hibák az ország legnagyobb forgalmú vonalaira koncentrálódnak, a kis forgalmú vidéki mellékvonalakon ritka a nagy káoszt okozó meghibásodás. Az országban a kisvasutakat nem számolva 79 vasútvonal van, ezek közül 24-ben semmilyen olyan gond nem volt 2020-ban, ami hibapontot ért volna, és olyan vonal is csak 16 volt, ahol legalább tíz hibapont összegyűlt. Sőt, az év különdíjasát is érdemes megemlíteni, a MÁV és a GYSEV közös fenntartásában működtetett Szombathely–Nagykanizsa vonalán sem volt hibapont. Az egész évre összesen 721,5 hibapontot osztottunk ki, ennek több, mint a fele az öt legproblémásabb szakaszon gyűlt össze.
A teljes cikk és a 2020. évi havi értékelések és azok szempontjai itt olvashatóak: