Az M-ek a TGV-k eddigi legzöldebb változatát fogják jelenteni. Egyrészt 97 százalékban újrahasznosítható anyagokból fognak készülni, másrészt a Knorr-Bremsétől beszerzendő visszatápláló (regeneratív) fékrendszer, a még aerodinamikusabb orr-kiképzés, valamint az ökotudatos vezetéssegítésnek köszönhetően körülbelül húsz százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak majd, mint a jelenlegi TGV-k. Sőt, maguk a vonófejek is 32 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki. És ez még nem minden! A szerelvények „okosak” is lesznek: a megelőző karbantartás elősegítése érdekében számos alkatrész, részegység ad majd valós idejű információkat. Az első TGV M-ek 2024-től állnak majd forgalomba, az SNCF Ouigo elnevezésű, nagysebességű diszkont szolgáltatásában, kiváltva a legrégebbi TGV-ket.
Csütörtöki elnökségi ülésén jelentette be a francia vasút személy- és tehervonatokat üzemeltető üzletága, hogy kétmilliárd-hétszázmillió euró értékben rendel száz újfejlesztésű nagysebességű szerelvényt és azok karbantartására vonatkozó szolgáltatásokat A jövő TGV-je programot két éve indító Alstomtól. Az új szerelvények így egyenként huszonötmillió euróba kerülnek, ami nyolcmilliárd forintnak felel meg. Ez szerelvényenként ötmillió euróval kevesebb a jelenleg is futó TGV Duplex vonatok beszerzési áránál.
Teljes cikk:
https://iho.hu/hirek/holgyeim-es-uraim-ime-az-uj-tgv-voila-210609