Kormányhatározat született az önrészről, ezzel egymilliárd forintos európai uniós forrás érkezhet a műtárgy környezeti hatásvizsgálatára és az ahhoz kapcsolódó műszaki vizsgálatokra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF).
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid Facebook-megosztásában kihangsúlyozta: a magyar kvótán felül sikerült forrást szerezni az uniós tagállamokkal versenyezve; a kelenföldi és Nyugati pályaudvarok közötti alagút előkészítése olyan beruházásokkal kelt versenyre, mint a Lisszabon–Madrid nagysebességű vasút tervezése vagy Zágráb vasúti csomópontjának fejlesztési stratégiája. Az Európai Bizottság álláspontja szerint a budapesti vasúti alagút projektjavaslata „nagyon jó minőségű, szilárd alapokon nyugvó, logikus és jól előkészített”.
Teljes cikk itt olvasható:
https://iho.hu/hirek/folytatodhat-a-duna-alatti-vasuti-alagut-tervezese-210930