A nyertes ajánlattevő feladatát képezi majd az új vasúti híd megépítése a Soroksári-Duna-ág fölött, amely a jelenlegi Pesterzsébetet Csepellel összekötő Gubacsi híd közvetlen közelében jön létre.
Folytatódik a Gubacsi híd és környezetének fejlesztése: a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felhívást tett közzé a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítására.
Az átjáró rendkívül leromlott műszaki állapotban van
Lapunk többször beszámolt arról, hogy már folyamatban van a fővárosi Gubacsi híd és környezetének fejlesztési projektje. Legutóbb megírtuk, hogy a híd felújításához egy döntéselőkészítő tanulmánytervet készítenek, ugyanis az átjáró rendkívül leromlott műszaki állapotban van, ami akadályozza a jelentős teherforgalom áthaladását. A felújítás egyik célja így a csepeli kikötő és a vasúthálózat közötti zavartalan teherforgalom biztosítása.
A tervek kialakításához minél szélesebb körű egyeztetésre volt szükség, ennek érdekében a Budapesti Közlekedési Központ 2020 augusztusában egy társadalmi egyeztetést indított, amely során várták a térség komplex megújítását célzó közlekedésfejlesztési elképzeléseket, javaslatokat a lakosságtól.
A tervezés során figyelembe kellett venni, hogy a jövőben több jelentős infrastrukturális beruházás is várható a térségben:
- a NIF Zrt. új vasúti hidat építtet majd a Gubacsi hídtól északra,
- a soroksári Duna-ágon nemzetközi szintű evezőspálya létesül,
- távlati terv a 3-as villamos Csepelig történő meghosszabbítása,
- a H6-os HÉV-vonal fejlesztése
- és a 150-es vasútvonal felújítása.
Ilyen paraméterekkel készül a híd
A nyertes ajánlattevő feladatát képezi majd az új, 22,00 + 145,00 + 22,00 támaszközű vasúti híd megépítése a Soroksári-Duna-ág fölött, a jelenlegi Pesterzsébetet Csepellel összekötő Gubacsi híd mellett 15 méterre, északra.
Az új híd célja a Bp. Soroksári út - Csepel elosztó - Budapest Kikötő „1BLA” elnevezésű vasútvonal átvezetése a Soroksári-Duna ág fölött.
A híd szerkezetének teljes hossza 192,6 méter, felszerkezete pedig 493,6 méter hosszúságban épül meg. A tartószerkezet merev tartóbetétes vasbeton lemezekből fog állni, míg a mederhíd hálós elrendezésű, kábelekkel függesztett, ortotróp acél pályaszerkezetű „kosárfüles” ívhíd kialakítást kap.
Teljes cikk itt olvasható:
https://pestpilis.hu/helyi/2021/10/uj-vasuti-hid-epul-a-gubacsi-hid-mellett-keresik-a-kivitelezot