Miután 2019-ben elkészült a fővárostól Vác-dél csomópontig az M2-es négyütemüsítése, mely a térség agglomerációs városainak meghatározó jelentőségű fejlesztés volt, nemrég az északabbra fekvő Nőtincs Rétság-észak szakasz és a még északabbra található drégelypalánki komplex pihenőhely tervezőit választották ki (az előbbit a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.-UTIBER Kft.-UNITEF'83 Zrt. konzorcium, utóbbit pedig a RODEN Mérnöki Iroda Kft. tervezi meg).
A keresztező hidakat már a '90-es években is a 2x2 sávos utat előkészítve építették meg
Mint a teljes projektben, most is a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásában halad a fejlesztés: ezúttal az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint a már elkészült 2x2 sávos szakaszhoz kapcsolódva léphet új szakaszba az M2-es fejlesztése. A Vác-dél és Vác-észak csomópontok közötti mintegy 10 kilométernyi pálya engedélyes és kiviteli terveit szintén a RODEN Kft. készíti el, illetve az engedélyeket is a cég szerzi meg.
A jelenleg kétsávos (helyenként háromsávos) szakasz mintegy 10 kilométeren fog négysávosodni és leállósávokkal bővülni. A kiírás szerint a projektet az M2-es Budapest és Vác közötti korábbi fejlesztésével összhangban kell megtervezni.
Teljes cikk: