A Siemens a korábban bemutatott autonóm e-jármű töltési megoldása után továbbra is azon dolgozik, hogy minél innovatívabb e-töltő hálózatokat valósítson meg. Ennek érdekében kisebbségi részesedést szerzett a vezeték nélküli töltési technológiákat fejlesztő amerikai WiTricity vállalatban. A két cég a jövőben együtt dolgozik azon, hogy hatékony, vezeték nélküli töltési technológiákkal szolgálják ki az elektromos autók növekvő piacát. A munka közös nevezőt képezhet az eltérő töltési protokollok között, ezzel újabb akadályt gördíthetnek el az elektromos töltési infrastruktúra fejlesztése elől.
Egy nemzetközi felmérés szerint a vezeték nélküli elektromos járműtöltési piac értéke 2021-ben 740,4 millió dollár nagyságú volt, és az előrejelzések szerint 2030-ra eléri a 3,75 milliárd dollárt.
Innovatív technológia
A vezeték nélküli töltőállomásokon a megfelelő energiaátvitel indukcióval érhető el a töltőpadok, illetve a járművekben elhelyezett tekercsek között. Az állomásoknak ugyanakkor sokféle járműmagassághoz és kialakításhoz kell alkalmazkodniuk – a személyautók mellett kisteherautókat, terepjárókat és sportkocsikat is el kell látniuk megfelelő töltéssel.
Ultragyors töltés a sivatagban
A Siemens innovatív e-töltő megoldásaira legutóbb az Egyesült Arab Emírségek Energiaügyi és Infrastruktúraügyi Minisztériuma figyelt fel. A német technológia vállalat ott arra kapott megbízást, hogy ultragyors töltést lehetővé tevő villanykutakat biztosítson az autópályákon közlekedők számára. A megállapodás keretében tíz Siemens Sicharge D 160 kW-os ultragyors töltőt telepítenek Ras Al Khaimah, Ajman, Umm Al Quwain és Fujairah autópályáin. A töltők teljesítménye 300 kW-ig skálázható, és egységenként akár két további töltőkábellel bővíthetőek. Valamennyi eszköz csatlakoztatható a felhőhöz, lehetővé téve az üzemeltetők számára a töltők távoli felügyeletét és kezelését.
Forrás: