Ha hajóépítésről van szó, Michael Köhlernek, a Silent-Yachts vezérigazgatójának nem kell a szomszédba mennie tanácsért. Köhler 2006-ban egy grandiózus, több évig tartó kísérletsorozatba kezdett annak érdekében, hogy tesztelje az energiaforrások hatékonyságát és eredményességét egy katamaránon, azaz egy kéttörzsű hajón. A végeredmény talán örökre megváltoztatja a vízi közlekedést.
Michael Köhler és csapata semmit sem bízott a véletlenre. 15.000 tengeri mérföld megtétele után, rengeteg fejlesztést és tesztelést követően 2009-ben végül előrukkoltak a Solarwave 46 nevű óceánjáróval, ami a világ első tisztán napenergiával működő jachtja volt.
A csapat nem tétlenkedett, és a kezdeti sikereken felbuzdulva hamarosan piacra is dobták a Silent 55 és a Silent 64 nevű modelleket. Ez utóbbi hajó is csúcstartóvá vált: a Silent 64 volt az első napelemes, elektromos meghajtású jacht, amelynek sikerült átszelnie az Atlanti-óceánt.
Michael Köhler cége, a Silent-Yachts szemvillantás alatt tarolta le a luxus vízi járművek piacát. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a vezérigazgató mára a hajóépítés megkerülhetetlen ikonja lett. De mi a titka? Köhler napelemes katamaránjai egyrészt rendkívül környezetbarátnak mondhatók, másrészt lenyűgözően innovatívak.
Mivel nincs szükség hatalmas dízelmotorokra a megmozgatáshoz, jachtjaink üzemeltetési költsége sokkal alacsonyabb, mint a hagyományos hajtású hajóké – húzta alá Köhler egy nyilatkozatban. A vezérigazgató hozzátette, hogy a járművek karbantartási költsége szinte a nullával egyenlő, ami szintén vonzóvá teszik a Silent-Yachts hajóit.
A cég emellett 8 év garanciát vállal a hajótestben elhelyezkedő akkumulátorokra, további 25 év garanciát a napelemekre, az elektromos motorra pedig élethosszig tartó biztosítékot garantálnak. Köhler szerint járműveik 6-8 csomós utazósebesség mellett több óráig képesek szelni a habokat anélkül, hogy egy gramm üzemanyag elégetésére szükség lenne.
A napelemek csupán menet közben képesek a töltésre. Kihorgonyzáskor az összes fedélzeti elektromos berendezés – ide értve egyébként a hajó légkondicionáló rendszerét is – kizárólag a jármű akkumulátoráról működtethető. De ez a kis kellemetlenség úgy tűnik, nem törte meg a Silent-Yachts hajók elképesztő magasságokba törő népszerűségét.
Forrás: