Az eredetileg 2017 őszén leleplezett Mercedes-AMG One végleges változata néhány héttel ezelőtt mutatkozott be, és a komoly versenyzői múlttal rendelkező Maro Engel most felvázolja számunkra, hogy körülbelül mire képes a gyakorlatban az F1 technikát felvonultató közúti hipersportkocsi.
A hátul jobb oldalt benzinnel, bal oldalt pedig árammal feltölthető szörnyeteg mozgatásáról egy belsőégésű- és négy elektromotor gondoskodik. A középen elhelyezett 1,6 literes V6-os turbómotor főtengelye percenként akár 11 000-et is foroghat, ami alig marad el az F1-es testvér 13 500-as maximális fordulatszámától.
Lényeges különbség továbbá, hogy míg az F1-autó motorja körülbelül 4 000 kilométert bír ki, addig a full karbon monocoque-ot kapott AMG One hátsó kerekeket hajtó erőforrását "csak" 50 000 kilométerenként kell felújítani. Az Euro 6-os szabványnak megfelelő benzines egység 9000-es fordulaton adja le 574 lóerős legnagyobb teljesítményét, literteljesítménye pedig eléri a 359 lóerőt.
Az első tengelyen két darab, összesen 322 lóerős elektromotor található, melyek percenként akár 50 000-es fordulatszámra is képesek. Hátulra is került két villanymotor, melyek 163, illetve 122 lóerős teljesítménnyel bírnak. A Mercedes szerint az MGU-H-val és MGU-K-val is felvértezett, hétfokozatú sebességváltós autó esetében a turbólyukat, mint olyat lényegében teljesen el lehet felejteni. Sőt!
Az 1 063 lóerős teljesítményű és 1,7 tonnás összkerék-hajtású sportkocsi 2,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, 7 másodperc alatt ugrik fel 0-ról 200-ra, és a végsebessége eléri a 352 km/h-t.
Video: