Az RC autómodell világbajnokság, annak is az elektromos modell szakágán veszek részt.
Ezek 1/10 méretarányú, rádió távirányítású autómodellek. Különböző gyártók készleteiből és tuning alkatrészeiből építjük ezeket, a Forma 1-hez hasonló komoly gyártói-mérnöki verseny is zajlik a háttérben. Én magam is az egyik gyártó kötelékében versenyzem évek óta.
A világbajnokság évente kerül megrendezésre, és forog a 7 kontinens között, idén Európa a rendező.
3 technikai kategória van jelenleg, 2 túraautó és egy forma 1 kategória. Itt a forma 1 nem túl gyors, talán a méretek miatt és elég sérülékenyek is. Viszont a túra autók kb 1,5 lóerősek az 1350g súlyhoz, úgyhogy 2 mp alatt vannak 100 felett az egyenesben…
Ezeknél a túraautóknál van egy szabad és egy motorteljesítmény korlátozott kategória, ebben az utóbbiban versenyzek én is.
A versenyek kontrollált edzésekből, időmérő és döntő futamokból állnak, mindegyik 5 perces. Egyszerre csak 10 autó van a pályán, úgyhogy ilyen létszám mellett ez egy 4-6 napos rendezvény. A kontrollált edzéseken a három egymás utáni leggyorsabb körödet mérik, ami alapján besorolnak egy időmérő csoportba. Az időmérő futamok 6 futamból állnak mindenkinek, amiből a 3 legjobb eredményedből egy pontrendszer alapján kerülsz be a megfelelő döntő csoportba. Az első 10 autó az 1-10 helyekért küzd a döntőkben, a második 10 a 11-20 helyekért és így tovább. A döntő futamok végül 3 futamból a 2 legjobb eredmény alapján eredményezik a végső sorrendet.
Na ebből most nekem a C döntő sikerült (24 hely), mivel kétszer sikerült ugyan 19-nek befutni, de a harmadik legjobb eredményem csak a 22. hely volt. Így a C döntőkben a 4. rajthelyről vágok neki, de még elérhető a 21. hely is a végén.
Forrás:
László Kiss-Orbán