A projekt célja a főváros területén már meglévő EuroVelo-szakaszok fejlesztése, valamint a még hiányzó Duna-parti útvonalak megvalósítása, csatlakozva a hálózat jelenlegi, illetve tervezett szakaszaihoz. Az EuroVelo három – dél-budai, észak-budai és a Budapest–Balaton fővárosi – szakaszának tervezése tavaly kezdődött, ezt megelőzően hosszas előkészítő egyeztetések zajlottak az érintettekkel.
A Megyeri csárda és az Újpesti vasúti híd közötti szakaszon mintegy 3,5 kilométer hosszan hiányzó kerékpárút közvetlen összeköttetést teremthet a vasúti hídnál meglévő városi főhálózattal, valamint a városhatárnál már megvalósult, Budapest és Dunakeszi közötti kerékpárúttal. A kerékpárút tervezése összehangoltan zajlott a folyamatban lévő árvízvédelmi beruházással. Az engedélyezési tervek 50-50 százalékos kormányzati és fővárosi forrásból készültek el. Az engedélyezési folyamat elkezdődött, a tenderdokumentáció a kivitelezésre várhatóan 2023 nyarán állhat rendelkezésre. A kivitelezésre jelenleg nincs forrás, ha azonban ez 2023 végéig megváltozik, a kivitelezés legkorábban 2024 tavaszán elkezdődhet.
A kétirányú, legalább 3,5 méter szélességű kerékpáros-útvonal nemcsak a IV. és a XIII. kerület kapcsolatát javíthatja, hanem megkönnyítheti a Dunakeszi irányából kerékpárral ingázók mindennapjait is. Ezenkívül a tágabb régió számára is előnyökkel járhat, hiszen megszakítás nélküli kapcsolat jön létre a Dunakanyar és Budapest belvárosa között.
Forrás:
és