Ha aggódott a Bugatti jövője miatt Mate Rimac, az elektromos hiperautó-gyártó Rimac Automobili vezérigazgatója-alapítója az élen, itt van elég jó ok arra, hogy eloszlassa ezeket a kétségeket. A Rimac megduplázta a francia cég belső égésekkel kapcsolatos elkötelezettségét azzal a javaslattal, hogy a Bugatti akár ingyenes privát üzemanyagtöltő állomásokat is biztosíthat ügyfelei lakhelyein. Nem akármilyen üzemanyagtöltő állomásról sem, tekintve, hogy a Bugatti Chiron 11 mpg kombinált EPA üzemanyag-hatékonysági becsléssel rendelkezik. A Bugatti elkötelezi magát a fenntartható jövő mellett a szintetikus üzemanyagtöltő állomással rendelkező, belső égésű meghajtású járművei számára.
Mate Rimac a Financial Times Future of the Car Summit rendezvényén, a közelmúltban Londonban terjesztette elő az ötletet, válaszolva arra a kérdésre, hogy a Bugatti a jövőben is folytatja a belső égésű járművek gyártását. Tekintettel arra, hogy az Európai Unió 2035 után betiltotta a belső égésű autók értékesítését, ez minden bizonnyal aktuális kérdés. Az értékesítési tilalom alól azonban már kivételt tettek a szintetikus üzemanyaggal vagy szén-dioxidból és vízből megújuló szélenergia felhasználásával előállított eFuel gépkocsik esetében – így ez egy közel nettó CO2-semleges üzemanyag.
A Porsche, a híres, szintetikus üzemanyag tömeggyártásának terven dolgozik, amelyet motorsportban, illetve közúti autóiban használnak fel. A vállalat 2022 decemberében egy kísérleti eFuel üzemet állított fel Chilében, ahol 2025-ig 14,5 millió gallon szintetikus üzemanyag előállítását tervezi, ami 2027-ig eléri a 145 millió gallont. A Bugatti Rimac 45 százaléka a Porsche tulajdonában van. hogy Mate Rimac honnan kaphatta az ötletet.
Forrás: