Először bepöccent, most pedig egy nagyot lobbizott a MÁV-nál a dunakeszi polgármester
Új vonatok és nagyobb kapacitású szerelvények. Dunakeszi polgármestere találkozott a MÁV vezetőivel és máris két fontos dolgot elintézett, közben pedig kiderült, hogy mennyit keresett eddig a vasúttársaság a Dunakeszin egész novemberben tartó kiemelt jegyellenőrzésekkel.
Egy település vezetőjének az a dolga, hogy képviselje az ott élők érdekeit. Dunakeszi polgármestere eddig több levelet írt a MÁV-nak, ezekről mi is beszámoltunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon.
Elintézte a polgármester
Dióssi Csaba polgármester a levelezés után végül személyesen egyeztetett Csépke Andrással, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatójával és rögtön elintézte, hogy december 9-től, az új menetrend érvénybelépésétől olyan gyorsított vonatok is megálljanak Dunakeszi-Gyártelep után Dunakeszi nagyállomáson is, amelyek eddig átrobogtak ott. A G70-es számú gyorsított szerelvények így hamarosan Dunakeszi nagyállomáson is megállnak.
„A tárgyalás folyamán sikerült elérnünk, hogy a legtöbb, mintegy 592 fő ülőhellyel rendelkező Bmx kocsikból álló szerelvények a térségben munkanapokon csak a mi vonalunkon közlekedjenek” – írja az önkormányzat lapja, a Dunakeszi.hu, majd azzal folytatják, hogy a kapacitás biztosítása érdekében a vasúttársaság plusz 8 Bmx járművet is átcsoportosít más régióból.
A lokálpatriotizmus erőteljesen kiérezhető a „mi vonalunkon” kifejezéssel, ugyanakkor sok tízezer ember érdekének érvényesítése volt a tét.
Sikeres a MÁV jegyellenőrzési akciója
Közben – ahogy korábban erről is beszámoltunk – novemberben, a Budapest–Szob vasútvonal Dunakeszi és Dunakeszi-Gyártelep állomásán végez fokozott jegyellenőrzési akciót a MÁV-START. Az akció első hetének tapasztalatai azt mutatják, hogy nőtt a jegyet váltók száma és a bevétel.
A Budapest–Vác–Szob vonalon az eddigi tapasztalatok szerint – a korábbi időszakhoz képest – jelentősen nőtt a jegyet vásárló utasok száma az önkormányzat közreműködésével elkezdett fokozott ellenőrzések következtében – írja a Dunakeszipost.hu.
Dunakeszi állomáson 7-én 4200 utas váltott jegyet, ami az egy évvel ezelőtti azonos naphoz képest 130 százalékos többletbevételt hozott. Dunakeszi-Gyártelepen 6-án pedig 10 140-en váltottak menetjegyet, ennek köszönhetően a bevétel 106 százalékkal növekedett a tavalyi év azonos napjához viszonyítva. A két állomáson novemberben továbbra is folytatódik a jegyellenőrzés.
Segítőkész kalauzok
A Dunakeszin felszállók korábban észrevételezték, hogy zsúfoltak a csúcsidőben közlekedő váci vonatok. Az ellenőrzést végzők azt tapasztalták, hogy a legkihasználtabb vonatokon az első három kocsiban még az ülések között is álltak, a vonat végén található kocsikban viszont szabad ülőhelyek voltak. A megoldás érdekében a jegyvizsgálók segítőkészen irányították át a felszállókat a szabad ülőhelyekkel rendelkező kocsikba.
Szeptemberben, a Budapest–Vác vonalon végzett ellenőrzési akciósorozat 16 napján 442 utasnak nem volt jegye és a helyszínen sem mutatott hajlandóságot a jegyvásárlásra. Menetjegyet 1 693 utasnak adtak ki az ellenőrzések során.
Jönnek az emeletes vonatok
A több férőhely biztosítása és a vasúti közlekedés népszerűsítése érdekében a legnagyobb utasforgalmú váci és ceglédi vonalakon fognak közlekedni várhatóan 2019 végétől azok a nagy befogadóképességű, emeletes motorvonatok, amelyek szállítására nemrég írt alá keretmegállapodást a MÁV-START.
A szerződés összesen 40 motorvonat megrendelésére, lehívására biztosít lehetőséget, uniós forrásból. Eddig összesen 11 darabot rendelt meg a vasúttársaság, de a kormány döntése ezen felül újabb 8 darab finanszírozását tette lehetővé.
A budapestkornyeke.hu cikke.