Miért késtek a vonatok péntek reggel több mint 70, 50 és 30 percet?
Az eset mottója: Ha valami probléma van tájékoztass! Ha követelsz, teljesítened is kell!
A nap úgy kezdődött a dunakeszi vasútállomásokon, mint az előző napokon. Utasok érkeztek, jegyellenőrök végezték a munkájukat. De Vác felöl a 6.51-es vonat nem érkezett. Tájékoztatás semmi. De nem érkezett a 7.07-es és a 7.42-as sem. És semmi kielégítő tájékoztatás. Az emberek torlódtak, az elégedetlenség tetőfokára hágott. Informátoraink szerint a hangulat a jegyellenőrök ellen fordult. Egyre élesebben támadták a munkájukat végző ellenőröket, aminek következtében a jegyellenőrzést ideje korán abba is hagyták és elvonultak.
Mi is történt valójában? Az eset vis maior volt!
Mint kiderült az egyik menetrendszerinti járat mozdonya hibásodott meg Felsőgödnél és az okozta a kimaradásokat, míg a hibát el nem hárították. A közlekedés körülbelül mésfél óra múlva normalizálódott. Ha időben és pontos tájékoztatást kapnak az utasok a probléma még érthető is lett volna és időben át tudták volna szervezni az utazásukat.
Talán megérne egy másik misét, hogy a gyakori vonatmeghíbásodásoknak mi az oka! De ez már nem a mi feladatunk!
A kép a felsőgödi állomás előtt elromlott szerelvényt ábrázolja. Egyik olvasónk javította a meghibásodás helyszínét! Sződligeten romlott el a mozdony. Köszönjük a pontosítást.