Az M0-áson van a legnagyobb baj- írja a budapetkornyeke.hu!
A Magyar Közút mérései szerint tavaly az M0 legforgalmasabb része 130 százalékos kapacitáskihasználtsággal a 48 és 51-es kilométerkő közötti szakasz volt, amely a körgyűrű keleti részén, Pécel magasságában található. Az átlagos napi járműforgalom itt közel 68 800 darab, amelyből a legjelentősebb a 47 ezer személygépkocsi, a 10 ezer kis tehergépkocsi és a 7 ezer nyergesvontató.
Az ettől északra fekvő 2,5 kilométeres szakasz kapacitáskihasználtsága 123 százalék, de ugyan ennyit mértek az M0 szintén csak 2 sávos, a 42-es kilométerkő előtt kezdőd és a 44,5 km-nél végződő szakaszára. Ez a Maglód és az M4 leágazása közötti részt jelenti és – az előző szakaszokhoz hasonlóan – ez is ingyenes. 63,3 ezer jármű tapossa itt az aszfaltot napi átlagban.
A legtöbb jármű – 96,8 ezer – az M0 11 és 15 kilométere között közlekedik a mérések szerint, vagyis délen az M6-os csomópontjánál. Mivel azonban ott 3×3 sávon lehet közlekedni, a kapacitáskihasználtság “csak” 115 százalékos.