Az agglomerációban élők százezreit érintő probléma a vonatok késése, különösen a ceglédi és a váci vonalon tapasztalt sok-sok pontatlanság, a piszkos szerelvények, a zsúfoltság, a nem megfelelő tájékoztatás és a néha flegma vasutasok okozta probléma. Az utasok szinte fellázadtak, levelet írtak a MÁV vezérének, aki válaszolt nekik. A levélben meglepően őszintén ír a vasút állapotáról, a vezérigazgató levelét apróbb változtatásokkal közöljük.
Részletek a levélből:
A MÁV vezérigazgatója Homolya Róbert a következőket írja:
A közel 60 éves infrastruktúrát az elmúlt évtizedekben legalább kétszer fel kellett volna újítani, de a szükségszerű fejlesztések helyett csak pontszerű beavatkozások történtek, így a felújításból bizonyos vonalszakaszok és infrastruktúraelemek évtizedeken át kimaradtak.
Ilyen például a Budapest-Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti szakasz, ahol a vasúti pálya kritikus állapota miatt jelenleg 40-60 km/h-ás sebességkorlátozás van érvényben. Emellett a 40-60 éves járműállomány és az üzemeltetési hiányosságok napi szintű zavarokat okoznak a vonatközlekedésben és a menetrendszerűségben.
Várhatóan 2020 I. félévében megkezdődhet a munka, és 2021 után további felújítást és karbantartást fogunk végezni a vonatok menetrendszerűségének javítása érdekében, mind a 100a, mind a 70-es Budapest-Vác vasútvonalon.
A felújítások hozzájárulnak a menetrend stabilizálásához, a késések megszüntetéséhez, emellett 2020 februárjától forgalomba állnak a ceglédi és váci vonalon is az új, magas utaskomfortot biztosító 600 férőhelyes, emeletes nagy kapacitású klimatizált KISS motorvonatok.
Utastájékoztatás
- az utasok gyors és megbízható tájékoztatásban részesüljenek a lehető legtöbb csatornán a legrövidebb idő alatt. Ehhez a munkához több ütemű informatikai fejlesztés is társul, amelynek eredményeképpen javul a fedélzeti és állomási utastájékoztatási kijelzők központi vezérlése, a forgalmi szolgálati helyek és fedélzeti személyzet (jegyvizsgálók, mozdonyvezetők) tájékoztatása.
Tisztaság
- elrendeltem a járművek tisztaságának javítását. Ennek része volt az átvételek szigorítása, a padlószőnyegek, a kárpitozott ülések, függönyök és fejtámlák alaposabb tisztításának elvégzése.
Azonnal elrendelt intézkedések kifejezetten a 70-es és a 100a vonal működési színvonalának emelésére
- Az üzemzavarok minimalizálása és az ellenőrzés szorosabbá tételének érdekében ún. vonali felelősöket jelölnek ki kollégáim közül kísérleti jelleggel, akik minden munkanapon reggel 4 és 8 óra között személyes ellenőrzést tartanak a 70 és 100a vonalak mentén.
- október végétől az S70-es (Budapest-Nyugati pályaudvar – Vác) személyvonatokon egy kisebb kapacitásbővítés keretében minden vonaton kb. 60 db plusz ülőhely állhat majd az utasok rendelkezésére.
- A csúcsidőszakon kívüli zsúfoltság enyhítése érdekében 2019. szeptember 30-ig készüljön javaslat a megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztérium részére a G70 (Budapest-Nyugati pályaudvar-Vác-Szob) gyorsított vonatok üzemidejének kiterjesztésére.
- kértem szeptember 30-ig annak vizsgálatát, hogy milyen módon lehetséges Budapest és Vác, illetve a főváros és Cegléd között 2-3 vonatpár indítása a hétvégi 0-24 órás vonatközlekedés érdekében.
- A 2019. május 27-én bevezetett új menetrendi struktúra tapasztalatainak a felülvizsgálata és annak alapján az esetleges korrekciókra történő javaslattétel megtörténik 2019. szeptember 30-ig.
- a többletvonatok megrendelése a Magyar Állam nevében eljáró megrendelő szervezet, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hatáskörébe tartozik.
Kérem, hogy 2019. október második felében közösen tekintsük át a már bevezetett és addig bevezetendő intézkedések eredményeit és hatását – zárja sorait a MÁV első embere.
Teljes cikk a levélről itt olvasható:
https://budapestkornyeke.hu/meglepoen-oszinte-levelet-irt-a-mav-vezere-az-utasoknak/