A Stadler egy hároméves próbasorozatot követően érte el az eredményt a villamos és akkumulátoros hajtásra is képes motorvonatával. Megvan a MÁV regionális csodafegyvere?
A svájciak a német Intilion akkumulátorgyártóval dolgoztak együtt, tesztelve az akkumulátorok kapacitásának műszaki megvalósíthatóságát a vasúti járművek üzemeltetéséhez, továbbá hogy értékes tapasztalatokat szerezzenek a későbbiekben tervezendő vasúti járművekhez. A speciális tesztek igazolták az akkumulátoros technológia vasúti alkalmazásának értelmét, valamint a felhasznált akkumulátorok kapacitási határait. A Stadler, a Berlini Műszaki Egyetem és a németországi EWE vállalat által közösen létrehozott tesztprogramot a svájci Szövetségi Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium finanszírozta – jelenti az International Railway Journal.
Teljes cikk:
https://iho.hu/hirek/mar-kozel-ketszaz-kilometer-bir-a-flirt-akku-egy-toltessel-210412