Immár közúton is letesztelte 2005 óta fejlesztett, defektbiztos abroncsát a Michelin. Fenntarthatósági törekvéseivel összhangban egy elektromos meghajtású autón tette próbára találmányát a vállalat.
Világszerte évente több mint hárommilliárd gumiabroncs gurul le a gyártósorokról, amelyek a „leszerelésüket” követően jobbára hulladéklerakókban fejezik be a pályafutásukat.
Ez a gyakorlat rendkívüli mértékben szennyezi a környezetet.
A többi ember alkotta tárgyhoz hasonlóan a gumiabroncsok ökobarátabbá tételének egyik módja, ha azokat természetes, vagy újrahasznosítható anyagból állítják elő, a másik pedig az, ha az elhasználódásukig húzódó idő tartamát a gyártó valamiképpen meg tudja hosszabbítani.
A Michelin mindkét aspektust szem előtt tartotta, amikor elhatározta, hogy az eddigieknél környezetkímélőbb kerékköpenyeket fog kifejleszteni.
A cég által hosszú éveken át tökéletesített Unique Punctureproof TIre System (UPTIS) egy olyan abroncs, amelyet egyedi kialakításának köszönhetően soha nem kell újratölteni levegővel, és kilyukaszthatatlan.
Az újdonság jelenleg létező verzióját ráadásul 46 százalékban tökéletesen reciklálható anyagok alkotják, és ez az arány állítólag idővel csak növekedni fog.
Az UPTIS tulajdonképpen egy alumíniumkereket és üvegszállal megerősített plasztikból (GFRP) készült támasztószerkezetet ötvöz magában, és a Michelin szerint a hagyományos kerekekhez hasonló teljesítmény felmutatására képes.
Találmánya prototípusát a cég nemrég közelebbről is megismertette a nagyközönséggel, sőt, néhány jelentkezőt még sikeresen el is csábított egy tesztvezetésre, hogy az abroncsról véleményt alkothassanak. Az utazási élményt illetően a résztvevők a hagyományos típusokhoz képest nem tapasztaltak markáns különbséget, ami ebben az esetben határozottan pozitívumnak tekinthető.