Október 4-én emelték be a Déli összekötő vasúti Duna-híd új, középső híd acélszerkezetének zárótagját, ezzel ismét nagyot lépett előre a hídkorszerűsítési projekt. Szerdán délután sajtótájékoztató keretében tartottak helyszíni beszámolót a beruházás előrehaladásáról.
A Déli összekötő vasúti híd bővítése és korszerűsítése a Déli Körvasút fejlesztésének egyik kulcseleme: a munkák révén nemcsak a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, hanem kettőről három vágányosra bővül a körvasút.
Már bontják a déli hídszerkezetet
A munkálatokat lapunk folyamatosan figyelemmel kíséri. Az északi, új hídszerkezeten a forgalom zavartalanul bonyolódik 2021. április 25. óta. Az azóta eltelt időben a régi, középső felszerkezetet több, nagyméretű elemre darabolva elbontották, majd vízi úton elszállították, a helyükre pedig beemelték az új elemeket.
Az új acél felszerkezet építésével párhuzamosan a csatlakozó szakaszokon elkészült a vasúti alépítmény.
A decemberi forgalomba helyezésig még el kell készíteni a vasúti felépítményt a hídon és a hídhoz csatlakozó, hozzávetőlegesen 250 méter hosszú szakaszon mind a budai, mind a pesti oldalon.
Az újonnan épülő síneket pedig be kell kötni a jelenlegi vágányhálózatba annak érdekében, hogy a decemberi próbaterheléseket követően a forgalom a két új hídszerkezeten bonyolódhasson.
Mindeközben megkezdődött a déli, régi hídszerkezet bontása. Mivel a forgalom a középső hídszerkezet decemberi forgalomba helyezéséig még ezen a hídon bonyolódik, egyelőre csak a kezelőjárda bontása zajlik, azonban még ebben az évben megindul a felszerkezet bontása is.
Forrás:
https://pestpilis.hu/helyi/2021/10/meg-iden-forgalomba-helyezhetik-az-uj-hidat-a-duna-felett