Ahogy Slobodna Dalmacija írja, január végén szemtanúi leszünk a Cetina folyó legimpozánsabb hídjának történelmi csatlakozásának; 70 méterrel a tengerszint felett, a híd két vége, amely most "kilóg" a szurdokból. Összeköti majd az "Omis" és a "Komorjak" bekötőalagút portáljait.
A hídszakasz utolsó, 12 méteres "lökése" még hiányzik. A szakasz az Omis feletti karsztszép kanyonja feletti átkelést fejezi be, 152 méteres látható hosszban, miközben az alagutakban mindkét oldalon 30 méter támasztékot „rejtenek el”.
"A Cetina hídon már csak egy 12 méteres szakasz van hátra. Az utolsó lökés január végén várható" - árulta el a Hrvatske Ceste (HC). Ők a beruházói az Omis elkerülő útnak, melynek részeként a híd épül, mindezt azért, hogy hamarosan végre hasznosíthassuk a régóta várt gyors, modern Split-Omis utat.
A Slobodna Dalmacija kíváncsian érdeklődött a beruházóktól, hogy miért nem egy magasságban vannak a híd részei, mert a keleti és nyugati rész között csaknem két méteres különbség szabad szemmel, akár nagyobb távolságból is látható.
"Igaz, az Omis híd jelenleg megépült részei nem egy magasságban helyezkednek el, a híd keresztmetszetének változtatható magassága miatt a szerkezet függőlegesen is elmozdul minden tolásra.
Forrás: