Ahogy az elmúlt években mindig, úgy ezúttal is összeszámoltuk, melyik volt Magyarország legproblémásabb vasútvonala. (A 2020-as, a 2021-es és a 2022-es összesítésünket itt találják.)
A szabályaink, ahogy eddig is, a következők voltak:
- a Mávinform honlapján megjelent hírek alapján raktuk össze a hibalistát,
- 1 hibapontot osztottunk ki az egy órán belüli késésekért,
- 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, minden további óra 1–1 pont,
- fél pont jár, ha csak egy vonat késik vagy egy vonatpár marad ki.
- A baleset miatti leállásokat nem vettük figyelembe, ezeket nem a vasúton kell számonkérni.
- Ugyanígy nem számítanak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény. Két kivételt tettünk ez alól: ha a télen a hideg, nyáron a meleg miatt van gond, akkor jár a hibapont, hiszen az ilyen időjárás nem volna szabad, hogy extrém időjárási helyzetnek számítson.
Több a hiba, vagy jobb a híradás
Összesen 2804 hibapontot osztottunk ki, majdnem 500-zal többet, mint 2022-ben, és szinte pontosan ezerrel többet, mint 2021-ben. Ez nem csak azt jelentheti, hogy több hiba történt, hanem azt is, hogy jobb lett az utastájékoztatás. Sok rosszat el lehet mondani a MÁV-ról, de a Mávinform honlapja és Facebook-oldala tényleg megbízható hírforrás, az ott dolgozók óriási munkát végeznek, hogy ha valahol valamilyen probléma van, akkor az gyorsan kikerüljön oda.
A legproblémásabbak
Nincs meglepetés: ugyanaz került a lista első helyére, amely már 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben is, a Budapest-Záhony vonal, benne a monori, ceglédi elővárosi vonatokkal és a debreceni, nyíregyházi járatokkal. Ezúttal 260 hibapontot gyűjtött össze, 46,5-tel többet, mint egy éve, de még mindig kicsivel a 2021-es 264,5 pont alatt maradt.
Forrás és teljes cikk:
https://hvg.hu/kkv/20240115_legproblemasabb_magyar_vasut_mav_2023