A francia nemzeti vasút SNCF által vezetett konzorcium sikeresen tesztelte a kettes szintű automatikus üzemet (GoA 2) az egységes európai közlekedésirányítási rendszer (ERTMS) használata mellett. A próbákra még október végén, Franciaország északkeleti részén, a Longwy és Longuyon közötti tizennyolc kilométeres fővonali szakaszon került sor, melyhez egy BB 27000-es sorozatú Alstom Prima villamos mozdonyt szereltek fel a szükséges technológiával. A rendszer alkalmazása mellett a mozdony automatikusan gyorsított és fékezett, a mozdonyvezető pedig csak felügyelte a történéseket.
A teljesen önálló üzemhez szükséges funkciók – például az akadályok észlelése, valamint a környezet figyelemmel kísérése – érdekében mérnöki munka is zajlik. Egyelőre tizenkét tesztszakaszt terveznek, amelyeknek lehetővé kell tenniük az automatikus üzem szintjének növeléséhez szükséges funkciók fokozatos hozzáadását. A konzorcium az első, teljesen autonóm módon üzemelő prototípust 2023-ban szeretné forgalomba állítani. Az SNCF szerint az automata üzemű vonatok számos előnnyel járnak majd, még versenyképesebbé téve a vasutat: többek között növelni lehet a vonalkapacitást és a járatsűrűséget, ráadásul az alacsonyabb energiafelhasználásnak köszönhetően a közlekedés még inkább környezetbaráttá válik – adja hírül az International Railway Journal.
Teljes cikk itt olvasható:
https://iho.hu/hirek/lassan-de-biztosan-halad-az-automatikus-vonatok-fele-franciaorszag-201217